「不論剪了多少次新髮型、去了多少次健身房、或和姊妹淘們喝多少白酒...
仍然在每晚上床前回想每一個細節,然後疑惑著哪裡做錯了或是誤解了,
那些簡單的片刻是開心得多麼深刻,有時候甚至會說服自己,也許某天他會看見你家的燈,然後在門口出現,
之後,無論多久,你會去一個新的地方,會再遇到某人是值得讓你付出的。然後那破碎得一片片的靈魂會慢慢地拼回,
所有模糊不清的東西,以及浪費的那些年,最後終究會消逝。
It doesn't matter how many new haircuts you get, or gyms you join, or how many glasses of chardonnay you drink with your girlfriends...
You still go to bed every night going over every detail and wonder what you did wrong or how you could have misunderstood.
And how in the hell for that brief moment you could think that you were that happy. Sometimes you can even convince yourself that he'll see the light and show up at your door.
After all that, however long all that may be, you'll go somewhere new. You'll meet people who make you feel worthwhile again. And little pieces of your soul will finally come back.
And all that fuzzy stuff, those years of your life that you wasted, that will eventually begin to fade.」From Iris.

這真是我近年來,除了愛是您愛是我以外,
看過最好看的愛情片了。

很喜歡葛拉漢愛哭的那段,
以及艾麗絲對麥爾斯說出的那篇對白,
還有艾麗絲與亞瑟的忘年之交,
我都非常喜歡。

像這樣去一個很遙遠的地方,沒有人認識我的地方,
然後跟當地的人談天說地,
一直是我的夢想,
我覺得,那樣可以使我感受到很多平常感受不到的東西。

所以一直很想這麼做。

傑克布萊克真是可愛,其實我喜歡他勝過裘德洛XDDDD
凱特溫斯蕾好漂亮,我很喜歡艾麗絲與麥爾斯相處的那種感覺,
總之,是一部我很喜歡的愛情片。:D







arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 nanako124 的頭像
    nanako124

    Silence

    nanako124 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()